Середа, 16.07.2025, 00:41
Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Матеріали музею [4]
Нормативні документи музею Школи-Родини [16]
Голодомор [4]
Архів шкільної газети [0]
Пошук
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 39
Міні-чат
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Нормативні документи музею Школи-Родини

Досвід роботи музею

                                     Зміст

1.Уніфікований паспорт музею

2.Акт обстеження музею.

3.Наказ про створення музею.

4.Статут музею.

5.Довідка- характеристика музею.

6. Експозиції музею.

7.Досвід роботи:

-участь у міжнародному проекті “Громадянська освіта –Україна”;

-проект “Історія школи в особах”;

-інноваційна модель презентаційної екскурсії;

-загальношкільна акція “Збережемо шкільне майно”(соціальне проектування);

-“Тиждень козацької слави”;

-інтерактивне опитування;

-створення віртуальної екскурсії, мультимедійних проектів, док.фільму, інформаційного буклету, міні-посібника з історії рідного краю.

 

  

                   Довідка – характеристика

 Музею історії Цюрупинської спеціалізованої школи № 2

                 Профіль: історичний

Адреса : м.Цюрупинськ , вул. Комунарів 45 , т . 2-13-70

Музей  створено в ознаменування 70-річниці заснування школи, як осередок  культурно-освітньої та науково-дослідної роботи  призначеної для вивчення, збереження та використання історичного минулого нашого народу, рідного краю, відродження історії освіти школи та  прилучення учнівської молоді до надбань національної і світової історико-культурної спадщини, формування освіченої розвиненої особистості та сприяння вихованню у неї патріотизму,  поваги до народних звичаїв, традицій.

Основними завданнями музею є:

залучення молоді до пошукової, краєзнавчої, науково-дослідницької роботи;

формування в молоді соціально-громадського досвіду на прикладах історичного минулого України;

розширення і поглиблення загальноосвітньої та професійної підготовки молоді засобами позакласної, позашкільної роботи;

надання допомоги педагогічному колективу навчального закладу в упровадженні активних форм роботи з молоддю;

вивчення, охорона і пропаганда пам’яток історії, культури і природи рідного краю;

проведення культурно-освітньої роботи серед молоді, інших верств населення.

 Музей також проводить дослідницьку роботу : систематично поповнює фонди музею шляхом проведення експедицій, походів, екскурсій,  здійснює облік музейних предметів, забезпечує їх збереження; створює, поповнює стаціонарні експозиції та виставки; організовує та бере участь у районних, міських, обласних, всеукраїнських заходах.

       Основними напрямами музейної діяльності є культурно-освітня, науково-дослідна діяльність, комплектування музейних зібрань, експозиційна, фондова,  видавнича, реставраційна, пам'яткоохоронна робота. За період діяльності музею ефективно проводились такі форми роботи:
-зустрічі з випускниками школи різних поколінь, визначними людьми, ветеранами педагогічної праці та Великої Вітчизняної війни;
-екскурсії( оглядові, тематичні,), виставки, лекції;
-участь у міжнародних проектах;
-загальношкільні акції (соціальне проектування);
-інтерактивне опитування;
-конкурси, міні-фестивалі, виставка-ярмарок, літературно-історичні вернісажі, пошукові експедиції, походи;
-створення віртуальної екскурсії, мультимедійних проектів, інформаційного буклету, посібника з історії рідного краю;
-проектна діяльність;

-семінар,  участь у дні РІПО на базі школи;        

 

 

 

 

     Одним із найбільш вдалих експерементів в музейній справі стало

впровадження інноваційних моделей презентаційних екскурсій . Як правило екскурсію проводять 1-2 особи , які просто викладають певні факти . Як керівник шкільного музею я запропонувала своїм екскурсоводам “оживити” їх розповіді “монологами від першої особи”. Під час викладу інформації часто ми висвітлюємо особистості, тому діти краще сприймають матеріал коли в хід екскурсії включається дитина яка розказує про людину так наче це вона сама. Спілкування починається з представлення, потім іде розповідь і ,  що важливо,    екскурсанти можуть задати запитання екскурсоводу, як до живої людини. Найефективнішим такий прийом є при висвітленні подій Великої Вітчизняної війни, коли діти хочуть знати про нагороди , місця де відбувалися бойові дії, а  також  тематичних екскурсіях «Історія школи в особах».

Правда цьому має передувати дуже змістовна робота по вивченню

 

біографії людини, та якісна підготовка того хто виконувтиме роль

 

особи , про яку йде мова. Обов’язковою умовою підготовки є 

 

проведення широкого спектру досліджень та систематизації

 

матеріалу, по можливості  особисте  спілкування з людиною чи її

 

родичами , що допоможуть відобразити манеру спілкування,   особливості рис характеру і т.ін.

 

  

В сучасних умовах однією з найефективніших форм роботи є проектування. Координаційна рада музею, залучившись до суспільно-громадської акції ”Громадянин”, працювала над проектом “Історія школи в особах”. Всю роботу поділено на 7 етапів. Поштовхом до вибору проблеми дослідження стала недостатня архівна база Музею історії школи щодо конкретних людей, які працювали в школі, чи є ветеранами пед. праці, видатних випускників школи.

Початку збору інформації передувала фотовиставка по темі приурочена до Дня вчителя. На ватмані розмістили фотографії вчителів , які пов’язані з важливими подіями школи різних років, що дало змогу учням подивитися на їх педагогів , як на людей творчих, неординарних. Після цього було оголошено  збір інформації про ветеранів пед. праці. Члени коорд. ради роздали учням-волонтерам спеціальні листки-опитувальники, які зібрали інформацію.

В результаті проведеної роботи вдалося :

-створити архівну добірку у вигляді систематизованої папки-портфоліо, де містяться матеріали про всіх ветеранів педагогічної праці  з загальною  інформацією ;

-індивідуальні папки, з фотографіями , спогадами, побажаннями;

- розпочати створення бази данних про випускників школи , які займають активу життєву позицію та стали видатними людьми;

-створити  добірку  про вчителів школи, які є випускниками школи;

- узагальнити відомості про вчителів які мають наукові та педагогічні звання;

Презентація проекту пройшла на День вчителя , де було представлено матеріали проекту , проведено інтерв’ювання вчителів та учнів які ділилися враженнями від побаченого і почутого.

Незважаючи на те що музей основним профілем визначив роботу по збереженню історії школи, він, як осередок навчально-виховного процесу , не може залишатись осторонь знаменних подій в історії міста та країни.

Найвизначнішою подією в житті нашого міста стало існування з 1711 по 1733 роки Олешківської Січі. Для того , щоб залучити до роботи більше дітей та популяризувати історію малої Батьківщини, випустили  бюллетень “Олешківський часопис”,та розробили макет рекламного проспекту, який ніс інформаційне навантаження з історії козацтва . У вестибюлі школи, на ватманах,  з малюнками, з історичними довідками, фотографіями та інформаційним  путівником, який  дає  змогу  знати  про  всі події , які будуть відбуватися в школі, традиційно оголошуємо “Тиждень козацької слави”. До тижня залучаємо всі методичні об’єднання. Серед форм роботи , які пропонуємо: спортивні змагання ”Козацькі забави”, літературні читання “Як козаки жартували”, правові диспути “Чи була козацька Січ республікою”, для поч. школи – екскурси в козацькі часи , міні - фестиваль  козацької пісні (залучаємо учнів 7 класів до конкурсу, нагороджуємо  дипломами, запрошуємо 5-6 кл.), конкурс малюнків, ребусів на козацьку тематику.

  Особливо творчо відносяться діти до проведення міні-фестивалів козацької пісні. Проводимо  їх для учнів 7-х класів, оскільки в них є достатньо практичних компетенцій для виконання даної роботи. Тут є обов’язковою інтеграція з вчителями музики та укр. літератури. На підготовчому етапі визначаємо перелік пісень , продумуємо номінації. Подальша робота проводиться багатовекторно. Вчитель музики , відповідно до здібностей учнів, готує чи то сольне виконання, чи багатоголосся і т.д., вчитель історії допомагає в підборі історичних фактів, вчитель літератури здійснює відповідне літературне оформлення, задіюються навіть вчителі трудового навчання , які допомагають виготовити певні атрибути, а вчитель хореографії допоможе підготувати танок, якщо в цьому буде потреба. Сам міні-фестиваль розпочинається урочисто: на сцені працюють ведучі, обов’язковим є наявність жюрі.

Представлення кожної пісні – це творча презентація роботи кожної класної родини. Діти створюють плакати – малюнки сюжету пісні, інсценізують їх, змальовують історичні події, розказують про історію створення пісні та додаткові відомості про авторів, виготовляють різного роду додаткові атрибути , для розкриття змісту пісні (вінки, макети, навіть виготовили з гарбуза голову зопорозького козака), супроводжують виступ танком і т.д. Слід зазначити , що діти обов’язково одягають національні костюми. Закінчується фестиваль урочистою піснею- гімном козацької слави.

Дуже мало відмостей мають діти про повсякдення козаків з практичної точки зору. Спільно з музеєм народних ремесел була підготовлена і проведена виставка - ярмарка козацької кухні.   

Віднайшовши рецепти козацьких страв , на уроках трудового навчання приготували їх, у вестибюлі школи накрили столи  з стравами та біля кожної поставили список інгридієнтів і порядок приготування, всі бажаючі підходили і їх частували досхочу. 

Серед масових міроприємств ми відійшли від традиційних літературно-музичних композицій і проводимо змагання. Конкурсні завдання приблизно такі: придумати і захистити (намалювавши) козацьку корогву, з перерахованих інгридієнтів дати назву козацькій їжі, прочитати гумореску, вцілити в мішень, виловити вудкою рибу, станцювати гопака і т. д. Всі ці конкурси дають практичні, доступні дітям відомості про їх предків, зацікавлюють та заохочують займатися краєзнавчою роботою, популяризують національні традиції , виховують патріотизм.

Для співпраці з громадськістю - організовували зустрічі з козаками Олешківського куреня, у їх світлиці, де дітей посвячували у джурята.Обряд посвяти в козаки проводився історично достовірно та урочисто, діти мали можливість практично ознайомитися з атрибутами козацтва.

 

 

 

 Однією з інновацій сьогодення можна розглядати і таку форму роботи як інтерактивне опитування(яке можна розглядати як афішування). Перш за все – це демонстрація ефективності роботи та визначення  проблеми над якою треба працювати, а також спосіб популяризації певних осередків, які діють в школі. Ми використали дану форму роботи для того , перш за все, щоб визначити ефективність тієї просвітницької роботи яку проводили популяризуючи історію малої Батьківщини. Координаційна рада музею розробила опитувальник та визначила кількість опитуваних, далі обов'язки розподілили по паралелям, окрема група опитувала і вчителів. Вся інформація була узагальнена і систематизована та подана у вигляді процентного відношення (по паралелям), а також було визначено переможців .

Серед питань були такі:

-чи знаєте ви хто такі козаки?

-чи були на території нашого міста козацькі Січі?

-назвіть відому вам особу козака;

-чи достатньо в нашій школі інформації про козацтво? І т. д.

Що стосується історії виникнення міста та його сьогодення члени музею приймають активну участь у створенні міні –підручника  для спецкурсу «Історія рідного краю» для 6 класу.

 

       Серед найцікавіших та найвдаліших форм роботи стала участь у міжнародному проекті «Громадянська освіта – Україна».Залучившись до акції «Громадянин», з метою набуття соціальної активності та формування громадянської компетентності , популяризації освітньої та виховної діяльності нашої школи було розроблено та успішно здійснено проект «Шкільний веб-сайт як засіб спілкування зі світом».

В процесі роботи члени музею активно співпрацювали з такими партнерами :

-дирекццією школи;

-відділом освіти;

-Радою ветеранів;

-адміністрацією «Укртелекому»;

-вчителями та випускниками школи;

-ветеранами педагогічної праці;

-юристами;

-редакцією місцевої газети.

Результатом проекту стало створення веб-сайту на якому розміщується інформація про життєдіяльність школи,  проведення навчально –практичних семінарів для учнівської молоді,  проведення на базі музею районного семінару завідувачів музеїв.

Проект визнано одним із переможців конкурсу , надано фінансову підтримку для подальшого впровадження та запрошено на підсумкову конференцію учасників 7 грудня 2007 р. у м. Києві, матеріали опубліковано в журналі Всеукраїнської асоціації викладачів історії «Нова Доба».

 

      В умовах сучасного інформаційного забезпечення ми переглянули способи презентацій та систематизацій матеріалів.

Члени музею створили віртуальну екскурсію до Музею школи, яка дає можливість проводити екскурсію чи включати її елементи на будь-якому уроці чи виховному заході. На жаль на сьогоднішній день ще немає програми яка б дозволила більш ефективно її проводити, але в подальшому ми плануємо її модернізувати.

Створено також  мультимедійні проекти «Школа-Родина.», «Перемозі - 60»

Багато матеріалів , що містяться в музеї переведено в електронну базу данних.

В 2007-2008 н. р. планується створити документальний фільм про школу.Протягом попереднього навчального року вже зібрано документальні відеозаписи , які опрацьовуються, монтуються та систематизуються .В цьому році робота продовжується та в березні- квітні місяці планується презентація фільму.

Іторія школи фіксується в Книзі-Літописі. Ми створюємо електронний варіант літопису на базі якого можливим стає сворення інформаційного буклету з історії навчального закладу.

 

 

        В умовах становлення громадянського суспільства в Україні перед школою стоїть першочерговим  завдання -  виховання суспільно- активної особистості. Музей історії школи, організовуючи позакласні та позаурочні масові заходи,  намагається стати ефективним помічником  у вирішенні цієї проблеми. Найбільш вдалим зразком роботи можна вважати проведення загальношкільної акції «Збережемо шкільне майно».

        Робота велася  згідно правил Всеукраїнської акції «Громадянин»  в рамках соціального проектування.

        Було провеведено ефективне інформування про умови акції , виготовлено спеціальні листівки та рекламний проспект. Організаційно-методичне керівництво здійснювалося координаційною Радою музею та вчителем – консультантом з громадянської освіти(завідувач музею). Спеціально створені групи  з учнів 5-б та 7-б класів здійснили роз»яснювальні та перевірочні рейди по класним кімнатам , підвели підсумки , оголосили результати акції, визначили рейтинг класів. Слід відзначити , що акція визвала справжню зацікавленість серед учнівської молоді,  бо були  навіть і спірні питання , переглядалася документація , працювали експертні незалежні групи.

 

 

Категорія: Нормативні документи музею Школи-Родини | Додав: kab43 (18.06.2009)
Переглядів: 4021 | Рейтинг: 4.5/2 |
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]